28 Şubat 2023 Salı

Deprem..

 06.02.2023 de Türkiye 9 saat arayla büyük iki deprem meydana geldi 10 il de büyük yıkımlar büyük can kayıpları yaşandı deprem 04.17 de hem gece hem uykuda hem kış vakti hem de dağlık bir ve ulaşımın zor olduğu bir coğrafyada gerçekleşti iller merkez köyler ilçeler... 10 ilin her yerine nasıl yetişilirdi... Zor günler oldu ben Tus sınavına hazırlanıyordum Eylüldeki 106. Devlet hizmet yükümlülüğü kurasına girmeyip kendi rızamlar okulu biraz süre uzatıp sınava çalışma kararı alanlardan bir tanesiydim sadece... Sınavımız 26 Marttan 15 nisana ertelendi ama bizim gireceğimiz 109. Devlet hizmet yükümlülüğü kurasının tarihi 01.03 aynı kaldı.. şubatın son haftası münhal kadrolar açıklanacka ve biz ona göre tercih edecektik 01.03 ta da kura çekilecekti ... Dedikleri tarihte sabah kalktığımızdan beri bekledik açıklanmasını sayfayı yeniledik durduk ben dayanamayıp dışarı çıktım yemek falan yedim stres yaptım gece 23.48 de açıklandı.... Gerçekten şoktaydık...  Münhal yerler açıklandı alfabetşk sırayla Ayondan beklediğimiz gibiydi azdı ara atamada az olur 5 -6 yer mi ne açılmıştı 2 şer 3 er kontenjanla. Afyon devlet açılmamıştı halbuki 28 kişi tusla gitmişti sinir oldum.. hemen Dhy asistan uygulamasından yazdım evdekilere sordum çobanlar yakınmış orayı ekledim arkasına işte hocalar dazkırı sultandağı falan hepsini sıraladım başladım beklemeye ertesi gün oldu ilk tercihim dışındakiler ölü tercih olmaya başladı 2 ye yozgat kırşehir falan ekledim kırıkkaleye baktım kastamonuya baktım onları ekledim.. sonra biraz daha vakit geçti baktım onlarda ölü tercih olmuş daha sonra münhal kadroların hepsine baktım gaziantep hatay adıyaman adana kahramanmaraş malatya osmaniye,şanlıurfa... Bu depremden etkilenen 10 il... Hatay en çok en kötü yıkıma uğrayan illerden bir tanesi ... O kadar fazla kontenjan açılmış ki açılan kontenjanlara ait hastane yıkılmış... Çadırda hizmet veriyorlar.... Sonra dank etti... İlk tercih istediğin bir yer olacak... Diğer geri kalanı deprem bölgeleri... Çünkü öyle az kontenjan ki geri kalan bazı illerden hiç açılmamış ya da çok az afyon yine iyi vakit geçtikçe afyon dışından insanlar da afyonu tercih ettiler herkes kendini kurtarmak için çok stresli günlerdi kalacak yer yokmuş ordaki doktroların evleri yıkılmış konteyner talep etmişler bazıları hastanede kalıyormuş bazıları şehir dışındna gelip gidiyormuş ... Günlerce duş alamamışlar... Kalablık her yer... Araban da yoksa yandın... Nerde kalacağın meçhul sürekli hastanede nasıl kalırsın... Onca iş yüküü... Bir de ben pratisyen hekimim daha yeni...yeni yeni öğreneceğim ... Hem de tusdan önce ... Her şey üstümüze o kadar çok geldi ki ... Baya kötü günlerdi...  Yarın kura çekilecek gönlüme göre hayırlısıyla Çobanlar olacak Afyonda kalacağım.. inanıyorum dua ettim her şey de güzel olacak sınava da gireceğim her şey düzelecek. Allah böyle bir felaketi bir daha yaşatmasın 1000 yılda bir görülen bir depremmiş.. Allah ordakilere yaşayanlara depremzedelere ve oraya yardıma gidenlere yardım etsin güç kuvvet versin. Amin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Belirsizlik problemi

 Ben belirsizliklere tahmmül edemediğimi farkettim. Sanki sürekli tetikte olmam gerekiyor. Olacaklara her daim hazır tepkiler hazır dneilece...