16 Kasım 2022 Çarşamba

İrrasyonel inançlar

"Hayatta yaşadıklarımıza verdiğimiz anlamlar bizim aslında kaderimize dönüşür" 

Misal sizin yanınızdan selam vermeden biri geçtiği zaman son derece öfkeli olabilirsiniz.

A noktasındaki olay selam vermemektir.

C noktasında hissettiğiniz duygu Öfkedir. 

B de otomatik olarak şöyle düşünürsünüz Ne kadar da ukala bir adam baksana tanıdığı halde selam vermedi.

Şöyle bir duygu da yaşayabilirsiniz Üzüntü ..

O da benim değersiz olduğumu biliyor o yüzden bana selam vermeye değer bulmadı.  

Hiçbir şey de hissetmeyebilirsiniz.

Ya da C noktasında bu adama yardım duygusu hissedebilirsiniz Baktı ama görmedi görmediğine göre dalgın demekki bir sorunu var dersiniz.

Demek ki yaşantılar onlara verdiğimiz anlamlarla biz de duygulara dönüşüyor.

Bunu daha güzel bir şekilde ifade edersek:

Düşüncelerine dikkat et çünkü duygularına dönüşür duygularına dikkat et çünkü davranışlarına dönüşür davranışlarına dikkat et çünkü alışkanlıklarına dönüşür alışkanlıklarına dikkat et çünkü karakterine dönüşür karakterine dikkat et çünkü kaderine dönüşür. 

İrrasyonel inançlarınızın farkına varın!






 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Belirsizlik problemi

 Ben belirsizliklere tahmmül edemediğimi farkettim. Sanki sürekli tetikte olmam gerekiyor. Olacaklara her daim hazır tepkiler hazır dneilece...